23. 4. 2013.

Čorba sa leblebijama i prokeljom


Nisam nikakav ljubitelj prokelja a ni kelja ali treba da se jede pa ’ajd, valja seJ Prokelj najviše volim da jedem malo probaren sa tankim bešamelom i dosta bibera, ali kao što uvek biva u porodici od troje nas mora bar jedan da neće nešto ni da okusi. Tako je bilo i sa ovom čorbom.



Recept je krajnje jednostavan i neću navoditi mere jer svako lako može količine prilagoditi svojim potrebama.

Što se tiče leblebija potopila  sam 1 kg. Ostavila sam ih preko noći potopljene a sutra dan skinula opne, odvojila deo za čorbu, deo za humus a jedan deo izblendirala za sutrašnji ručak, falafel. Ta navika kombinovanja mi je ostala iz vremena dok sam radila a sve u cilju što više slobodnog vremena.

Dakle, za ovu čorbicu vam je potrebno:

Leblebije

Prokelj

Mešavina suvog začina (šargarepa, peršun, paštrnjak, celer)

Luk crni i beli

Maslinovo ulje

So, biber, peršun

 

Priprema:

Na jednoj supenoj kašiki maslinovog ulja malo propržite crni i beli luk. Ja sam koristila mladi, jer sam videla da je počeo da vene u frižideru. Naravno da bi bio dobar i praziluk. Dodajte prethodno potopljene leblebije očišćene  od opni, stavite mešavinu zeleni, posolite, nalite vodom i ostavite da se kuva. Kada su leblebije bile kuvane dodala sam očišćen i opran prokelj. Kuvajte onako kako volite, mi volimo da svo povrće ostane hrskavo pa ga u principu kuvam kratko. Na kraju dodajte biber. Možete dodati i pavlaku što sam ja izbegla a sve u želji da bude što manje kalorično.

Koristila sam suvu mešavinu povrća jer u ovo doba godine sva zelen je držana ko zna koliko u vodi i sam bog zna šta je u njoj ostalo od korisnih sastojaka. Nema soli, ni aditiva, ni pojčivača uskusa, tako da vam toplo preporučujem njegovu upotrebu.

Leblebije su  naša ovomesečna namirnica u igrici za gastro blogere "Ajme, koliko nas je" koju nam je zadala Tanja sa bloga "Kuhinja zaposlenežene", zato ću joj poslati ovaj recept.

7 коментара:

  1. Corbica fino izgleda, cak moze biti i kompletan obrok, nisam ni znala koliko leblebije mogu biti site. A bice i fin rucak ovih dana, koliko vidim u najavi.:)) Puno te pozdravljam!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Teško se menjaju ustaljene navike iz vremena dok sam radila tj. uvek kombinacija za nekoliko dana unapred:-)

      Избриши
  2. E to se zove iskustvo i efikasnost, kad središ tri ručka odjednom. Treba samo malo da se promisli, da se kupe sastojci i onda si mirna 3 dana, ili duže. Kod nas se taj prokelj tako malo koristi. Probaj da ga prepoloviš i pečeš u rerni, pa serviraš kao salatu sa malo balzamika preko i sa nečim tipa badema i belog sira. Mnogo je dobro.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Odgovor moje ćerke koja nije ljubitelj prokelja bi bio, dovoljno je što popijemo kroz razne smutije ujutru a falafel da ručamo:-)

      Избриши
  3. Čorba baš po mom ukusu, a tek humus i falafel, mmh :) To me podsjeti da humus baš dugo nisam pravila, pravim za vikend!

    ОдговориИзбриши
  4. Odlično si iskoristila leblebiju. Čorba mi je super a humus i falafel obožavam.

    ОдговориИзбриши
  5. Konatam da je ovo super kombinacija. Prokelj ni ja ne ljubim al zato leblebiju obožavam. Taman zašuširi prokelj:)
    Ja bi jedino dodala začine pa krenula na indijsku stranu:):):)

    ОдговориИзбриши